Friday, April 26, 2013

Garlic Shaklee (Bawang putih)

Friday, April 26, 2013,11:41 AM |
Garlic dihasilkan secara eksklusif pada suhu bilik tanpa haba untuk memastikan pengekalan 100 Allisin aktif ( tidak semua tablet garlic yang dijual dipasaran mengandungi Allisin aktif). Dwi teknologi digunakan untuk mengawal bau garlic. Kajian menunjukkan perisa herbanya terhasil dari 2 ekstrak herba ( Rosemary dan spearmint). Setiap 2 tablet membekalkan 1000mg ekstrak garlic tulen yang menyamai 2 ulas garlic segar. 

Manfaat utama adalah sebagai antibiotik yang selamat dan semulajadi. Untuk kegunaan jangka panjang ia dapat mempertingkatkan sistem imun tubuh, menghalang penyakit berjangkit seperti selesema, kulat, kuman & virus.



Jom baca komen daripada pengemar supplement garlic shaklee:

Puan Norita Idris ( Shaklee GBS Group)
sharing :
Dalam handbag saya memang saya bawa sebotol Garlic Shaklee bersama2. Selepas makan berat saya amalkan makan 2 biji Garlic. Saya akan pastikan suami saya turut makan selepas makan.

"Allisin adalah sebatian yang berasal daripada bawang putih dan berfungsi untuk banyak tindakan yang berfaedah. Allisin tidak terdapat di dalam bawang putih biasa sebaliknya ia dihasilkan apabila bawang putih tersebut dipotong halus atau dihancurkan. Bawang putih secara tradisinya digunakan untuk melegakan batuk, selsema dan membantu peredaran darah yang baik.

Alisin adalah campuran sulfur yang memberikan kuasa antibiotik pada bawang putih. Ianya berkesan seperti penisilin tetapi tidak memusnahkan bakteria yang baik.

BAWANG PUTIH juga merawat Kandida Albikons, sejenis jangkitan yis yang disebabkan oleh pil perancang, antibiotik, kartisona, kencing manis, kekurangan nutrien, sembelit dan tekanan.

Ianya mengurangkan kadar kolesterol. Pesakit koronari-anteri yang mengambil makanan tambahan bawang putih didapati boleh merendahkan paras lipoprotein yang dikaitkan dengan penyakit jantung, manakala bagi yang tidak mengambil bawang putih tidak menunjukkan pengurangan kadar lipoprotein."


Najihah Sudi
Arituh demam selsema teruk.. Dah janji dgn diri sendiri tanak makan ubat klinik. Jd just kemam vit c chew n telan garlic. Alhamdulillah lepas 2 hari selsema jadi keringggg teruss!! Demam pun kebah.. Mmg terbaik garlic ni!! Suke sangat..

Garlic Shaklee 60 biji RM47.50 SM RM50.00 SS

Hanie
866973
019-6609951
emy_2912@yahoo.com.my
FB : rujukvitaminku

Read More...

Tuesday, April 23, 2013

Kenali usus kita

Tuesday, April 23, 2013,12:14 AM |


Tahukah kamu semua, 10 paun (4.5 kilogram) najis terlonggok dalam usus.

Panjang usus manusia antara 3 hingga 4 meter. Dalam jangka masa panjang, usus mengandungi sisa makanan yang tidak terbuang dengan berat 3 hingga 11 kilogram dan mengeluarkan zat beracun di dalamnya. Zat beracun itulah yang kita panggil toksin.
 
Toksin ini diserap oleh usus dan menjadi sumber segala penyakit berbahaya. Mengikut kajian walaupun kita membuang air besar secara normal setiap hari, tetapi terdapat 6 hingga 10 paun najis terlonggok di dalam usus. Ini menyebabkan keseluruhan usus besar terlonggok dengan najis lama dan bahan kumuh yang mengeras. Ini berikutan usus hanya membenarkan najis yang lembik dan kecil melalui saluran usus yang sempit. Akibatnya kebanyakkan daripada kita mempunyai masalah sembelit.

Adalah baik sekiranya kita membuang air besar 2 kali sehari tetapi sekiranya tabiat anda adalah membuang air besar 2 hari sekali itu membahayakan kerana pengumpulan toksin dalam badan sedang berlaku dengan pantas. 

Bagaimana cara untuk kita tidak mengalami sembelit, satu kunci yang penting adalah air, sekiranya badan kita cukup air, maka sistem pencernaan akan berjalan dengan lancar dan tiada istilah 2 hari sekali. hehehe.



Dalam Shaklee pula ada beberapa produk yang membantu untuk detox iaitu HERBLAX dan bagi kanak-kanak boleh mencuba MEALSHAKE. Sekiranya berminat dan ingin mengetahui lebih lanjut, boleh hubungi :

hanie 019-6609951/emy@2912@yahoo.com.my/FB :Rujukvitaminku  
Wasalam. 
 
Read More...

Sunday, April 21, 2013

BERAS PERANG KAWAL KOLESTROL

Sunday, April 21, 2013,2:37 PM |


Sesiapa yang sedang berdiet, jom baca info yang kite dapat ni.
 
Kajian dijalankan oleh Sekolah Perubatan Harvard dan Hospital Wanita Brigham yang disiar dalam jurnal Nutrisi Klinikal America mendedahkan, wanita wanita yang mengambil beras perang secara puratanya memiliki tubuh yang lebih langsing berbanding mereka yang mengamalkan diet beras putih.

Walaupun beras perang sering diabaikan oleh kebanyakkan pengguna kerana dikatakankurang enak atau baunya kurang segar, namun tiada siapa dapat menafikanmanfaat dan kebaikannya.

Selain baik dimakan oleh individu yang ingin mengamalkan diet kalori rendah, beras yang kurang kanji ini juga sesuai dimakan pesakit darah tinggi dan kencing manis.

Ini kerana satu cawan beras perang memberi 88% magnesium harian yang diperlukan tubuh. Mineral ini penting untuk kesihatan sistem saraf, mengawal paras kolesterol badan selain penghasilan hormone seks.


 Individu normal kebiasaannya memerlukan 25 hingga 38 gram serat dalam makanan harian. Oleh kerana beras perang memiliki selaput perang pada permukaan berasnya maka ia mempunyai serat yang lebih daripada beras biasa.

1 cawan beras

Beras perang = 3.5 gram serat
Beras biasa = kurang 1 gram serat

Beras perang mengandungi vitamin B1,B2, B6, zat besi dan fosfat. Juga mineral yang berfungsi sebagai bahan antipengaratan dalam tubuh.

Beza beras perang dan beras putih.

Beras perang dan beras putih berasal dari beras yang sama. Bezanya di peringkat penuaian. Beras perang terhasil apabila ia tidak menjalani proses mengilat atau pemutihan seperti beras putih.

Ketika proses penghasilan beras putih, lapisan dedak ini dibuang sekaligus menghasilkan beras berkilat.Bagaimanapun ia menyebabkan zat makanan yang terkandung di dalamnya turut hilang.

Selepas dimasak berang perang seolah-olah seperti tiada rasa berbeza dengan beras putih yang sedikit manis dan berlemak. Namun jika anda sudah biasa menikmati beras perang seberanya lebih lembut dan sedap apabila dimakan panas. Berasnya juga lembut dan senang dimasakn berbanding beras putih.

Kelebihan beras perang
 
1.      Mengandungi mineral mangan sebagai bahan antipengaratan dalam tubuh manusia.
2.      Mengekalkan berat badan ideal.
3.      Mengandungi selenium dan serat sebagai antikanser.
4.      Menurunkan paras kolestrol dalam badan.
5.      Baik untuk wanita menopaus bagi menjaga jantung dan darah tinggi.
6.      Mengurangi penyakit kencing manis jenis kedua.
7.      Mengandungi vitamin B1, B2, B6, zat besi dan fosfat.
8.      Kalsium yang lebih tinggi berbanding beras putih.

Kredit : HM Isnin 1 April 2013  

Read More...

Wednesday, April 17, 2013

Manfaat nutriferon sebagai interferon semulajadi

Wednesday, April 17, 2013,7:00 AM |

1.    Mengukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari.
Nutriferon ini adalah satu-satunya interferon semulajadi dunia. Kajian-kajian telah menunjukkan bahawa interferon mampu merangsang dan mempertingkatkansecara keseluruhan sistem imun tubuhdengan mengerahkansistem pertahanan semulajadi tubuhberfubgsi untuk membunuh : T-cells, B-cells dan makrofag.

2.    Melawan kanser dan tumor
Interferon semulajadi mengandungi polisakarida yang merangsang dan mengaktifkan immunoglobin melawan sel-sel tumor dan kanser. Selain dari itu ianya juga mampu mengurangkan ketidakselesaan pada waktu kemoterapi.

3.    Melindungi daripada influenza
Ia mengimbangi kepada respon alergi persekitarandan pencemaran udara, melindungi dengan berkesan daripada virus, mikrob termasuk selesema, flu, alergi,inflamasi dan influenza.


4.    Meringankan stress dan kelesuan
Meringankan kemudaratan yang disebabkan oleh keresahan, stress, kelesuan dan gaya hidup yang sibuk.

5.    Melambatkan penuaan
Formula unik nutriferon merangsang mengeluarkan makrofag untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman. Justeru itu, sel-sel akan menjadi lebih sihat.

6.    Mengurangkan infeksi oleh pesakit-pesakit Hepatitis B & C
Keberkesanan Nutriferon dalam memerangi virus akan mengurangkan infeksi dan meminimumkan ketidakselesaan seperti kembung perut, rasa mual, muntah dan lain-lain kepada pesakit hepatitis b & c.

7.    Menopaus
Hypertensi, tahap kolestrol yang tinggi, kitaran darah dan masalah lain berkaitan menopous akan menjadi lebih baik.

8.    Mempertingkatkan PMS
Terbukti secara klinikal mengurangkan symptom yang terjadi akibat ketidakseimbangan sistem endokrin iaitu kekejangan waktu haid, sakit belakang, skait payudara, masalah jerawat, kegelisahan, insomnia dan mood swing.

Artikel lain mengenai Nutriferon
testimoni-daripada-pengguna-nutriferon.
sejarah-nutriferon-oleh-dr-yasuhiko.html

hanie
019-6609951
emy_2912@yahoo.com.my
FB : emy ilhamie
Page FB : rujukvitaminku

Read More...

Tuesday, April 16, 2013

Peria ubat terbaik kencing manis

Tuesday, April 16, 2013,5:55 PM |
Harini kite nak bagi petua sikit, eh petua ke, tips la.. perkongsian ni kite baca dari akhbar metro kalau tak silap la. Kalau ada yang tak kenal rupa buah peria, tengok gambar ini ye.

 gambar dari en.google, comel tak?

Ramai tidak menggemari peria kerana rasanya yang pahit. Di Negara ini, sering ditemui dua jenis peria iaitu yang panjang berwarna hijau muda dan bersaiz kecil yang lebih dikenali sebagai peria katak.

Pokok peria mudah didapati di negara beriklim panas dan khatulistiwa seperti India, Indonesia, Sri Langka, Malaysia dan Filipina.

Ia biasanya tumbuh menjalar seperti pokok timun. Sayur peria ini mempunyai pelbagai khasiat termasuk protein, lemak, mineral, serat, karbohidrat, vitamin dan kalsium.

Peria bermanfaat kepada pesakit kencing manis (diabetes) untuk mengurangkan kandungan gula dalam darah dan dalam air kencing mereka. Kaedah paling mudah untuk merawat kencing manis (diabetes) ini adalah minum jus daripada empat atau lima biji peria setiap pagi. Mudah je, boleh buat sendiri kat umah, masuk je dalam pengisar kreng kreng dah siap.

Biji peria yang dihancurkan boleh dicampur ke dalam makanan. Jika tidak mahu meminum jusnya, penghidap kencing manis (diabetes) juga boleh meminum air rebusan peria ataupun menggunakannya dalam bentuk serbuk.

Daunya pula membantu untuk merawat buasir. Caranya dengan mencampurkan jus daripada daunnya ke dalam segelas susu. Minum setiap pagi selama sebulan manakala akarnya yang sudah dihancurkan boleh disapu ke tempat buasir berkenaan. 

Begitulah al-kisah buah peria yang begitu banyak manfaatnya dari akar, daun dan buah. Tapi nak bagi amaran sikit, buah peria ni pahit. Pahit tapi ubat terbaik untuk mereka yang mengalami kencing manis. Akhir kata, kurangkan manis dalam minuman, tambahankan manis dalam senyuman. 

wasalam.
Read More...