Tuesday, December 11, 2012

COLLAGEN POWDER SHAKLEE

Tuesday, December 11, 2012,12:04 PM |



COLLAGEN POWDER

BUY 6 BOXES COLLAGEN FREE 1 BOXES COLLAGEN FREE MEMBERSHIP FREE POSTAGE

BUY 3 BOXES COLLAGEN FREE MEMBERSHIP FREE POSTAGE

BUY 1 BOXES COLLAGEN FREE POSTAGE


MORE ABOUT COLLAGEN : 

ENTRY COLLAGEN 1

ENTRY COLLAGEN 2

ENTRY COLLAGEN 3



Hanie 013-3929451
Email : emy_2912@yahoo.com.my
FB :http://www.facebook.com/emy.ilhamie
Fan Page : http://www.facebook.com/rujukvitaminku


Read More...

Wednesday, November 28, 2012

Rawatan resdung

Wednesday, November 28, 2012,11:16 PM |
Tahu kah anda tentang sinusitis? ataupun pendeknya dikenali sebagai sinus. Macam pernah dengarkan sinus ni tapi di mana ya..hehehe..

Penyakit sinusitis di kalangan masyarakat setempat, ia lebih popular sebagai resdung dan sangat biasa terjadi di kalangan rakyat negara ini.

Sedikit maklumat mengenai sinus/resdung , jom baca :



Gejala yang biasa dihidapi oleh pesakit sinus/resdung:
* Hidung tersumbat
* Lendir daripada hidung dan tekak
* Muka berasa sakit dan berat terutamanya pada bahagian antara mata
* Sakit tekak berpanjangan dan berulang-ulang
* Demam atau rasa tidak sedap badan yang berpanjangan akibat gejala di atas
* Gejala alahan hidung seperti bersin, gatal hidung dan sebagainya.


Punca gejala sinus/ resdung:
* Susunan tulang dalaman hidung yang sempit
* Hidung bengkok
* Mandi dan terjun di dalam air yang kotor
* Jangkitan gigi atas
* Ketumbuhan di dalam hidung
* Objek dimasukkan ke dalam hidung, contohnya putik kapas, maik dan kertas
* Tisu belakang hidung yang bengkak terutamanya kanak-kanak.



SUMBER  :  Artikel Penuh: http://utusan.com.my


Masa kecik-kecik dulu adik kite selalu gatal hidung, dia kata cam ada benda gerak-gerak kat dalam hidung dia. Mama pun agak-agak ni mesti resdung dan bawa adik berjumpa dengan kawan dia nak buat rawatan resdung. Rawatan nya adalah menggunakan kertas yang digulung dan diasapkan pada muka dan telinga. Dah macam dukun lak kan.. hehehe tapi gatal berkurangan sekejap je pastu datang balik. 

Bagi yang tidak menggemari rawatan resdung yang menggunakan asap-asap tu boleh lah memilih cara moden sikit iaitu makan vitamin..

Vitamin yang dicadangkan untuk menggantikan rawatan resdung di dalam group euphoria di panggil Set G iaitu terdiri daripada :

1) Vitamin C - Meningkatkan sistem imunisasi badan dan juga sebagai anti-oksidan.
2) B complex - Membantu dalam fungsi sistem pertahanan tubuh dan saraf serta vitamin anti stress dan menstabilkan hormon.
3) Alfalfamembantu mengurangkan keradangan dan gatal-gatal  (alfalfa tidak boleh diambil oleh mereka yang menghidap SLE iaitu penyakit antibodi berlebihan dalam badan)

Exra bajet boleh tambah NUTRIFERON.

Nutriferon penggalak imunisasi (immune booster) ciptaan pakar imun, Dr Kojima dari Jepun. Sangat digalakkan diambil oleh mereka yang punya masalah ANTIBODI yang LEMAH, SENANG SAKIT dan sakit yang lambat recover.

SET G INI JUGA AMAT SESUAI UNTUK ASTHMA, ENZEMA DAN ALERGI.

BERMINAT? mahu mencuba, sms hanie di no 013-3929451. 
Anda mempunyai kekangan kewangan jangan risau, saya boleh membantu anda memiliki vitamin yang anda mahu. 
daaa.. wasalam
Read More...

Wednesday, November 7, 2012

Vitamin E dan Ekstrak Biji Anggur

Wednesday, November 7, 2012,3:16 AM |
TARRAAAAA.. memperkenalkan vitamin e dan ekstrak biji anggur dalam satu kapsul sahaja. 

Jom kite lihat apa kata Livestrong.com mengenai ekstrak biji anggur ni :

In addition to Vitamin E, grape seed extract contains concentrated amounts of powerful antioxidants called oligomeric proanthocyanidin complexes, or OPCs, the UMMC notes. It also contains compounds called flavonoids, which may help reduce the levels of harmful LDL cholesterol in your bloodstream. Grape seed extract also contains a form of beneficial omega-3 fatty acid called linolenic acid. Much of the proven treatment benefit of grape seed may actually come from the actions of OPCs



Jom kite lihat apa kata Webmd.com mengenai ekstrak biji anggur ni :

There’s strong evidence that grape seed extract is beneficial for a number of cardiovascular conditions. Grape seed extract may help with a type of poor circulation (chronic venous insufficiency) and high cholesterol. Grape seed extract also reduces swelling caused by injury and helps with eye disease related to diabetes.

Many people are interested in grape seed extract because it contains antioxidants. These are substances that protect cells from damage and may help prevent many diseases. However, it’s still too early to say whether the antioxidant properties of grape seed extract really benefit people. Researchers are studying grape seed extract to see if it might lower the risks of some cancers. For now, the evidence is not clear.



Jom kite lihat apa kata encik yang paling pames sekali EN. WIKIPEDIA... 

A polyphenol contained in grape seeds is resveratrol, which may interfere with cancer cell growth and proliferation, as well as induce apoptosis, among other potential chemopreventive effects.
Preliminary research shows that grape seed extract may have other possible anti-disease properties, such as in laboratory models of
  • wound healing – OPCs induced vascular endothelial growth factor and accelerated healing of injured skin in mice
  • tooth decay – seed phenolics may inhibit oral sugar metabolism and retard growth of certain bacteria that cause dental caries
  • osteoporosis – grape seed extracts enhanced bone density and strength in experimental animals
  • skin cancer – grape seed proanthocyanidins decreased tumor numbers and reduced the malignancy of papillomas
  • ultraviolet damage to skin -— dietary proanthocyanidins may protect against carcinogenesis and provide supplementation for sunscreen protection
  • anti-viral
  • hepatoprotection
  • venous insufficiency and edemaeterus
Seterusnya jom lihat...opss.. xda dah.. anda boleh google sendiri.

Vitamin e ni antara vitamin kegemaran saya selain dari vitamin c tau.. Berminat ker? nak boleh.. 

Hanya RM 149.00 SM (120 Biji- sehari mkn sebiji jer)



Email               : emy_2912@yahoo.com.my 
Call/Msj          : 013-3929451
Fanpage FB    : rujukvitaminku
FB                    : Emy Ilhamie

Read More...

Wednesday, October 17, 2012

Tips untuk elak muka berjerawat

Wednesday, October 17, 2012,4:28 PM |
waa, nak bagi tips pula.. bukan tips yang dasyat-dasyat pun tapi apa yang kite amalkan dan alhamdulillah muka tidak ada jerawat kecuali apabila ade perubahan hormon (lepas bendera merah kuar ada la sebutir dua yang singgah ). 

Okeh, jom baca.

1. Cuci muka apabila bangun tidur dan sebelum tido.
2. Minum air yang secukupnya iaitu 8 gelas bersamaan 2liter sehari . (tapi kite minum 3 liter    
    sebab ambil supplement)
3. Jaga pemakanan seharian ( Jangan la tiap-tiap hari makan masak lemak)
4. Memakai pakaian yang meresap peluh dan pakaian yang agak longgar. (kulit perlu 
    oksigen juga)
5. Jangan terdedah terlalu lama dengan pancaran matahari (Kalau kene baris tu kena pakai 
    sunblock)
6. Memakai cream muka yang sesuai sebab habuk, debu dan persekitaran yang tidak bersih 
    punca muka kite cepat berminyak dan kotor 
7. Tidak ramai yang menitik beratkan zat yang diperlukan kulit. Sebab itu secara tidak 
    langsung kulit menjadi tidak kuat menghalang jangkitan kuman. 
8. Yang paling penting jangan picit jerawat kerana ia akan menambahkan radang pada kulit 
    dan menjadikan kulit berlubang.


haa.. sesiapa yang tangan gatal nak picit jerawat ingat-ingat la yer. 

Zat macam mana yang diperlukan untuk kulit kite yer.. secara ringkasnya la.

Vitamin C - untuk merangsang pembentukan kolagen dan menyekat pembentukan pigmen (penyebab utama kejadian jeragat)
 Oren, betik, kacang peas hijau,  nenas,  bayam, strawberri, tomato.

Vitamin E - Antioksidan yang kuat untuk memerangi radikal bebas.
minyak sayuran, sayuran berdaun hijau gelap, kacang, biji-bijian , dan semua bijirin. 

Multivitamin dan mineral - Sebagai pelengkap nutrisi 
Dengan memakan berbagai jenis makanan termasuklah buah-buahan, sayur-sayuran dan bijirin.

Vitamin B5 - dikenali sebagai "vitamin anti-stress" . Anda tahu stress menyebabkan jerawat. 
Daging lembu, ragi yang ditapai, telor, sayuran segar, buah pinggang, hati, kulat, kacang, royal jelly, ikan air masin, dan gandum.

haaa.. sebenarnya banyak lagi tapi itulah diantaranya. Dalam kehidupan seharian kite ni sempat ke kite nak makan makanan seimbang ni. kalau sempat bagus la tapi cukup ke zat dalam makanan kite tu.

Contoh kite nak dapat khasiat vitamin c dari buah oren. Tapi tahukah anda buah oren akan menghasilkan vitamin C lengkap (sekitar 45-60mg)  dalam masa 10 hari selepas buah itu masak ranum. Kalau lambat petik khasiatnya akan berkurangan dari masa ke semasa. kalau tidak cukup masak kandungan vitamin C pula sedikit.

Jangan risau, masih ada jalan penyelesaian nya.. teng teng teng...



boleh ditambah dengan yang ini juga


inilah adalah rangkaian vitamin yang anda perlukan untuk mendapatkan kulit yang sihat dan juga untuk kesuburan badan. Boleh pilih ikut kesesuaian dan masalah yang anda hadapi. Jika pening nak pilih yang mana satu, apa lagi email/msj kite la.. hanie 013-3929451@ emy_2912@yahoo.com.my. 

TESTIMONI KLIK SINI

KLIK SINI JUGA

Read More...

Thursday, October 11, 2012

Soy Protein Isolated vs Soy Protein Concentrate

Thursday, October 11, 2012,2:36 PM |

PILIHAN SAYA ADALAH INI PILAHAN ANDA ?


kenapa kite memilih ESP sedangkan banyak lagi produk yang dihasilkan daripada soya. Nak tahu kenapa? Jom baca cacatan ni yer.

Terdapat banyak jenis produk soya di pasaran, selain air soya, tauhu, tempe dan sebagainya. Selain itu soya juga terdapat dalam bentuk tepung seperti protin soya (soy protein). Soy protein juga mempunyai banyak kategori, antaranya soy protein concentrate, textured soy protein dan soy protein isolate.

Apakah beza antara 3 jenis soy protein ini?

Soy protein concentrate adalah protein soya yang diasingkan dari bahan larut air dan lemak dari serbuk kacang soya. Kandungan protein dalam soy protein concentrate dalam 65% dan ia masih ada rasa soya kerana karbohidrat di dalamnya masih ada.

Soy protein isolate pula adalah soy protein concentrate yang diasingkan karbohidrat daripadanya, menjadikan ia adalah protin soya paling ‘pure’ dengan kandungan protein lebih kurang 90%.

Textured soy protein pula bila tepung protein soya yang melalui proses extrusion yang mana menjadikan teksturnya menjadi padat dan kasar.

Perbezaan proses yang dijalankan ke atas soya-soya ini memberi seribu perbezaan terhadap kesan-kesan langsung dan kesan sampingannya.

Malah, soy protein isolate juga dihasilkan dengan proses berbeza yang turut memberi kesan kepada khasiat dan kandungan phytonutrien dalam soya tersebut.

Antara proses2 yang mengurangkan khasiat malah memberi kesan buruk terhadap soy protein isolate ialah:
  • Diproses dengan suhu tinggi
  • Pengasingan dibuat dengan menggunakan alkohol
  • Penggunaan bahan kimia

Oleh itu, kita harus bijak memilih protein soya terbaik untuk diambil sebagai tambahan kepada diet. Pastikan produk soya pilihan anda selamat dari soya-soya yang boleh meningkatkan risiko kanser!

kredit: Nanny Lyna  

Jadi kite memilih ESP kerana

- Diiktiraf seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan 
   komprehensif.
- Diproses pada kadar suhu yang rendah.
- 1 tin ESP dihasilkn daripada 30kg soya.
- Mempunyai persijilan tersendiri yang dikenali Identity Preserved Program (IPP). Ia 
   memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik daripada benih 
   sehingga kepada pengeluarannya.



Berminat atau ingin mencuba. Bulan Okt ini la bulan yang terbaik kerana bulan ni promosi untuk Esp beli 6 percuma 1 tetapi sekiranya ingin membeli satu tin sahaja ianya boleh dirunding...


Jangan malu segan jom cuba sekarang. Jom shaklee bersama saya dan anda akan jatuh cinta dengannya sepertimana saya..hehehe...

daaaaa...hanie.. :)


Read More...

Thursday, October 4, 2012

Bahaya kekurangan protein yang baik dalam badan

Thursday, October 4, 2012,12:55 PM |

LELONG LELONG LELONG... beli 6 percuma 1..hehehe..
ESP ni apa sebenarnya yer..
ESP = ENERGIZING SOY PROTEIN SHAKLEE

Ini adalah makanan utama dalam program Shaklee. Amat penting dalam diet harian kita. Ia merupakan minuman berkhasiat, sumber lengkap protein secara biologi yang bermutu paling tinggi yang dihasilkan dari kacang soya. Ia memberi tenaga yang berpanjangan dan membaikpulih sel-sel dan tisu-tisu yang rosak.


Shaklee hanya menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya, iaitu Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism), dimana ia disahkan melalui Identity Preservation Program. Program ini memastikan soya yang digunakan oleh Shaklee adalah dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, dituai hinggalah diproses.



RISIKO KEKURANGAN PROTEIN (SECARA UMUM):

1.
Anemia (kurang darah atau kurang oksigen dalam darah)
2. Kidney disease (penyakit buah pinggang)
3. Liver (penyakit hati)
4. High Cholesterol (kolesterol tinggi)
5. Low blood pressure (tekanan darah rendah)
6. Low blood sugar (kandungan gula darah rendah)
7. Nerve instability (Fungsi saraf tidak stabil)
8. Peptic ulcer (Ulser perut + usus)
9. Poor wound healing (Luka lambat sembuh)
10. Poor blood circulation (Pengaliran darah yang tidak lancar)
11. Poor vision (Penglihatan kurang baik)
12. Irritability (Badan menggeletar)
13. Fatigue (Letih lesu)
14. Weakness (Lemah)
15. Water retention (Tinggi kandungan air dalam tisu badan)
16. Prolonged period of time mental retardation (Terancat akal)
17. Lack of resistance to infection (Ketahanan badan rendah terhadap jangkitan)

 
 
Read More...

Monday, October 1, 2012

Produk terhangat, ESP untuk semua.

Monday, October 1, 2012,2:56 PM |
Salam.. waa..hangat sungguh bulan ni..promosi untuk Oktober ini Esp (Energizing Soy Protein) beli 6 percuma satu.. memang terbaik, setahun sekali je.. jadi sesiapa yang berminat halo la kite..hehehe

Kalau tak kenal Esp.. Ini la rupa nya.. comel tak..


Sebelum ini kite ada tulis entry pasal esp ni kan.. 
http://rujukvitaminku.blogspot.com/2012/05/segalanya-tentang-esprahsia-awet-muda.html


Jom tengok testimoni mereka, best...
Kredit to mommyiskandar.







Testimoni  kredit to kak N)
· Seorang ibu kembar yang menetap di Bangi memberitahu, selepas mengambil soy protien kali kedua, beliau mendapati susunya bengkak dan anaknya minum sedikit dan terus lena.(customer Pn Norita)
· Apa yang ibu dapati selepas mengambil protien? Kulit semakin cerah, bekas jerawat mudah hilang, akar rambut lebih kuat, susu bertambah banyak dan lebih pekat, kuku lebih sihat, mudah kenyang dan lebih bertenaga.(Puan Norita).



Testimoni kredit to aainaa-nadirah.blogspot

Sekarang ni kan, every day mesti nak minum ESP. Tak kisahla minum bersama air suam, mix dgn milo, blend dgn susu segar + kurma + badam ke.. Sbb rasa best sangat sejak amalkan ESP. Apa yang bestnya pada saya? Perbezaan ketara yang saya dapat rasa ialah..saya rasa kulit saya makin sihat, susu badan saya makin meriah, dan badan saya lebih bertenaga. Selera makan? Makin baik =) 
Disebabkan rasa best sangat ESP ni, jadi saya letak satu canister kat ofis, satu lagi kat rumah. So, kalau kat ofis, selesai satu sesi mengepam (oh ye..saya pengepam tegar @ ofis =p)saya akan minum segelas milo suam yang dicampur dengan ESP. Mmg terbaik. So, next sesi susu masih meriah =)

ESP ni bukan untuk ibu menyusu je yer.  Bukan....Ia sesuai utk seisi keluarga..UNTUK:

1. Orang yang ingin kekal sihat..
2. Orang yang lanjut umur, yang tidak upaya kerana kekurangan tenaga.
3. Kanak-kanak bersekolah
4. Ibu-ibu mengandung dan menyusu anak
5. Pesakit yang dalam proses pemulihan selepas pembedahan
6. Pesakit seperti ulcer perut, jantung, kanser, sakit kulit, rambut gugur, tidak ada selera makan, gastrik,
7. Ahli sukan dan bina badan
8. Soya Protein ini adalah untuk semua orang yang ingin membina dan mengekalkan badan yang sihat …dan yang inginkan kulit yang cantik.

haa..best kan.. bulan ini ada promosi, kalo nak cuba bulan ni la masanya sebab murah sikit tapi berbaloi, belum cuba belum tau yer.. kalau nak cuba bagitau kite yer mesej kamu sangat dialu-alukan...hehehe 013-3929451.

sekian,terima kasih...ceh macam tulis surat pulak..daaaaa..
salam..

Read More...

Thursday, September 13, 2012

Apa kandungan Vivix ni?

Thursday, September 13, 2012,1:00 PM |


1- Anggur Muskat
Anggur muskat yang juga dikenali sebagai anggur nombor satu di Amerika menimbulkan kekecohan di kalangan masyarakat kerana kebaikannya yang boleh membuatkan kulit bertambah muda serta memberi kesihatan berpanjangan. Anggur muskat dan bijinya adalah satu daripada sumber terbaik antioksidan dan mempunyai ciriantiradang. Ini kerana sebatian phenolik tertumpu pada bahagian biji. Jika dibandingkan anggur lain, ia mempunyai 40 kali ganda lebih polifenol yang terdapat dalam arak merah yang terbukti berfaedah bagi kesihatan kardiovaskular, menurunkan tahap gula dalam darah selain melambatkan proses penuaan.

2- Elderberi
Selain anggur muskat, tumbuh-tumbuhan lain yang baik untuk kesihatan serta agen penuaan ialah elderberi. Ia adalah tumbuhan lasak tanah lembap di sepanjang tepi jalan dan sungai hanya di Eropah dan Amerika Utara. Elderberi sudah digunakan sekian lama dalam perubatan tradisional bagi mengubati asma, sembelit, artritis dan selesema. Tumbuhan ini adalah antioksidan yang kuat dan melindungi sel daripada kerosakan disebabkan toksin alam sekitar, diet tidak seimbang serta tekanan.
3- Polygonum Cuspidatum
Polygonum cuspidatum sejenis pokok saka terbesar di Asia adalah sumber semula jadi resveratrol sama seperti yang terdapat pada kulit anggur merah dan biji anggur merah. Tumbuhan ini mempunyai banyak faedah kesihatan dan sering terdapat dalam produk antipenuaan. Ini kerana kandungan resveratrol membantu memperlahankan proses penuaan, merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah dan mengurangkan lebihan lemak yang tidak diperlukan tubuh.
4- Lobak Ungu
Akhir sekali lobak ungu adalah sumber vitamin A terbaik, mengandungi fitokimia yang mengandungi antioksidan, antibakteria, antiradang penyakit serta mengurangkan risiko penyakit jantung.

Amaran!
Produk ini tidak boleh diambil oleh ibu mengandung dan ibu menyusu.
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

hanie : 013-3929451/emy_2912@yahoo.com.my


Read More...

Wednesday, September 12, 2012

Tonik anti penuaan - Utusan Malaysia

Wednesday, September 12, 2012,1:12 PM |

Read More...

Testimoni penghidap Kencing Manis (Diabetes) selepas menggunakan Vivix

,12:24 PM |

Oleh sebab bulan september ni promosi vivix, beli 2 botol, percuma keahlian.
kite nak kongsi artikel menarik pasal vivix, dikongsi daripada babykawaiistore. Apa ceritanya yer.. Jom baca...

Hari ni saya nak kongsikan kegembiraan Kak N dengan kesihatan ibunya.
Mak saya mengidap kencing manis dan bila makanan tidak terkawal, bacaan kandungan gula dalam darahnya mula naik mendadak. Apabila perkara ini berlarutan, penglihatan mak menjadi kabur dan makin kabur. Mak kata, apa yang beliau rasa adalah matanya menjadi makin kembang dan berair. Apabila hal ini berlaku, maka mak tak boleh melihat dengan baik bertambah buruk lagi mak tidak dapat memandu.
Mak saya tak boleh makan sebarang supplement kerana ia akan menambah burukkan keadaan yang dia lalui. Mungkin disebabkan fungsi buah pinggangnya yang sedikit terjejas akibat kencing manis. Oleh kerana itu saya hanya berikan mak saya vivix sahaja.
Pada mulanya mak makan setengah sudu teh sehari tetapi kerana mak saya selesa dengan vivix, beliau mengambil 2 sudu besar sehari. Kini saya bekalkan mak saya 2 botol vivix untuk sebulan consume.Dalam masa tak sampai sebulan, penglihatan mak menjadi lebih baik. Mak rasa kedudukan matanya semakin elok dan tidak seperti sebelumnya yang mana ianya mengembang dan berair.
Alhamdulillah, mak saya boleh melihat semula. Tak perlu duduk dekat dengan tv untuk menonton seperti sebelum ini disebabkan matanya yang kabur. Penglihatan mak dah kembali sedia kala.
Syukur pada ALLAH atas izinNYA jua. Pengambilan vivix banyak memberi kesan positif pada paras gula dalam darah mak saya serta penglihatannya yang kabur dulu telah pulih sedia kala. Tiada apa yang lebih menggembirakan saya selain kesihatan mak yang baik. Duit boleh dicari, selagi ada daya usaha.

kisah yang menyentuh hati kan... jadi sesiapa yang tengah cari gift yang nak dibagi kepada ibubapa, vivix adalah yang terbaik. 

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Berminat?

sms 013-3929451/emy_2912@yahoo.com.my/fb:Emy Ilhamie/ fb page :rujukvitaminku


Read More...

Thursday, August 16, 2012

sElaMaT HaRi RaYa

Thursday, August 16, 2012,11:58 AM |

Assalammualaikum..
kehangatan raya dah semakin terasa, jalan lengang masa nak pergi ke pejabat. Di pejabat pun tingal berapa kerat je yang ada, yang lain telahpun bercuti. kite cuti mula dari esok.  

Dikesempatan ini HANIE SERTA KELUARGA menghulur sepuluh jari memohon kemaafan kepada pembaca semua dan juga rakan-rakan sekiranya terdapat salah dan silap kami, harap dapat dimaafkan la ya, jangan la simpan dalam hati. 

Segala penulisan kite di dalam blog ini sekadar ingin berkongsi ilmu dengan yang lain. kite minta halalkan la segala maklumat yang dicopy daripada blog-blog lain. Kadang-kadang lupa nak letak link, maaf yer.

Akhir kata, teruskan membaca blog kite, insyaallah kite akan kongsi ilmu ini secara berterusan. harap-harap suka la er..Kalau ada yang tidak berkenan bagitau la ye, boleh lah kite perbaiki apa yang patut. 

Sekian, wasalam.



sms     : 013-3929451
email   : emy_2912@yahoo.com.my
FB      : emy ilhamie
Page FB : rujukvitaminku

Dapatkan vitamin anda dan keluarga anda disini. 
Read More...

THE TRUTH : Vitamin Semulajadi Vs Vitamin Sintetik

,9:09 AM |


kamu KELIRU, TAK BERAPA PAHAM,
emm...  OK let me tell you the truth. kenapa kite memilih shaklee. Segala persoalan kamu akan terjawab disini, jadi jangan ragu-ragu lagi, pilihan di tangan kamu.

Disini ada beberapa perbezaan antara 2 jenis vitamin antaranya adalah:

1) Penghasilan

Vitamin natural dihasilkan dari ekstrak bahan2 semulajadi dengan mengambil intipati yang diperlukan dan menyingkirkan fiber. Contohnya pembuatan vitamin C natural diperolehi dari mengambil pati asid askorbik dalam buah limau dan menyingkirkan serat2nya.

Vitamin sintetik dihasilkan dari manipulasi bahan kimia yang mempunyai ciri2 seakan-akan bahan yang terdapat dalam vitamin. COntohnya asid askorbik (vitamin C) mempunyai formula empirik C6H8O6, jadi gabungan dari molekul2 karbon, hidrogen dan oksigen ini boleh dihasilkan dari apa2 bahan bagi menghasilkan asid askorbik.

2)Keserasian dengan badan
Vitamin natural dihasilkan dari bahan2 makanan kita, jadi ia bertindak dengan lebih baik dan semulajadi dengan tubuh. Ia tidak mendatangkan kesan sampingan, dan memberi kesan yang lebih baik.
Vitamin sintetik walaupun formulanya sama, ia tetap tidak sama dengan vitamin natural, apa lagi dengan makanan asli. Ini kerana penghasilannya pun bukan dari sumber makanan. Jangan terkejut kalau saya katakan tar yang digunakan untuk menurap jalan raya adalah salah satu bahan untuk menghasilkan vitamin B complex pada vitamin sintetik.
Vitamin sintetik memberi kesan, sama ada jangka pendek atau jangka panjang.

3)Harga
Vitamin natural tentunya lebih mahal kerana penghasilannya dari bahan2 semulajadi memerlukan kos bahan yang lebih tinggi.
Vitamin sintetik biasanya lebih murah dan adakalanya diberi percuma saja.

4)Kesan kepada tubuh badan
Vitamin natural mengambil intipati dari bahan2 semulajadi, jadi ia tidak meninggalkan bahan2 yang perlu, walaupun bukan bahan utama dalam vitamin tersebut. Contohnya kalsium memerlukan magnesium vitamin D untuk menjadikan penyerapannya lebih optimum. Kalsium yang tidak diserap dengan sempurna akan disimpan dlam ginjal dan boleh menyebabkan batu karang atau batu buah pinggang.
Vitamin sintetik, oleh kerana pembuatannya adalah untuk menghasilkan sejenis bahan tertentu, makan kebanyakan vitamin sintetik datang dalam bentuk ‘solo’, misalnya kalsium tanpa magnesium dan vitamin D, jadi kita kena amik magnesium dan vitamin D dari sumber lain. Begitu juga dengan vitamin2 lain, yang memerlukan ‘kawan’ untuk bertindakbalas dengan sempurna, tapi tidak ada dalam vitamin sintetik.

5)Kesan jangka panjang
Vitamin natural tidak mendatangkan kesan sampingan kerana penghasilan dari bahan2 seperti yang dinyatakan di atas (bahan semulajadi).
Vitamin sintetik mempunyai banyak kesan jangka panjang, salah satunya akibat ketidakstabilan bahan2 yang terkandung dalam vitamin sintetik itu sendiri, dan manipulasi kimia yang dilakukan dalam proses penghasilannya.
Pendek kata, perbandingan antara vitamin natural dengan vitamin sintetik adalah umpama bunga hidup dengan bunga plastik. Bunga plastik itu memang lebih mudah, murah, dan tahan lama. Tapi keunggulan bunga hidup tidak dapat ditandingi, walau macamana ‘nampak asli’ bunga plastik tersebut.
Perbandingan yang lain ialah objek sebenar dengan imej dalam cermin. Walaupun kelihatan sama, tp imej dalam cermin tetap bukan objek sebenar.



with love, hanie
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease
Read More...

Tuesday, August 14, 2012

Tampil lebih langsing dengan shaklee : SEE THE DIFFERENCE

Tuesday, August 14, 2012,2:12 PM |
"kurus adalah suatu kepuasan"
waa, statment sapa tu, hanie ke.. hahahaha..
ada sesetengah daripada kite ni sangat obses dengan kurus. macam kite ke "no komen."
tapi ada yang tak kisah langsung, biar la kurus ke temok ke asal ada orang yang sayang kan..
apa pun tanggapan anda tentang berat badan tetapi nak diingatkan tak semestinya orang kurus tak banyak lemak, tiada kolestrol. Tu salah sama sekali. 

okey la, di sini kite nak memperkenalkan set diet shaklee atau yg lebih glamourss dipanggil shape-up program.


Shape-Up Program adalah untuk mereka yang mahu menguruskan badan, dan membuang lemak yang berlebihan dalam badan. Kebaikan program ini ialah ia menjadikan badan lebih ramping dan langsing, lebih bertenaga, lebih berkeyakinan dan meningkatkan kesihatan secara menyeluruh.







Produk untuk Shape Up Program terdiri daripada:


HERB-LAXMembersihkan Usus
Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih. baru badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum.

Apa yang sesuai untuk detox adalah herb-lax
Bagi mereka yang tidak mengalami masalah sembelit atau yang menyusukan anak boleh menggantikan herb-lax dengan alfalfa.

LECITHIN : Memecahkan Lemak 
  1. Lecitin memecah serta mencairkan lemak terutama kolestrol. 
  2. Lecitin dinamakan "pengemulsi semulajadi" kerana ia mempunyai kesan melekat pada lemak 
  3. Ia menurunkan total serum cholesterol dan meningkatkan kolesterol baik (HDL)
  4. Membantu kawal paras triglycerides
  5. Membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluhan-pembuluhan darah. 
  6. Menghalang obesity. pengambilan dalam kuantiti yang disarankan mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelansingan.
  7. Mencantikkan otot dan kulit

CINCH SHAKE MIX : Membina Otot dgn PROTEIN

  1. Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. 
  2. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%.
  3. Kenapa perlu mengambil protein? Apabila lemak diuraikan drpd badan, otot diperlukan utk menggantikan ruangan yg kosong itu bagi mengelakkan kulit kelihatan tidak bermaya, lembik dan kusam.
  4. Rumusan proprietary kami diperkaya dengan Leucine™ iaitu asid amino yang memberi signal kepada badan untuk memelihara otot semasa pengurangan berat badan. 
  5. Setiap kali anda menikmati Cinch™ Shake, anda akan memperolehi 24 gram protein dan ini adalah penting. Mengapa? Ini kerana protein digunakan untuk membina otot yang boleh meningkatkan metabolisma anda dan membakar kalori. 
  6. Dapat menahan kelaparan sehingga 4 jam bergantung kepada individu
  7. Memberikan khasiat seperti satu hidangan tetapi dengan rasa santapan manis
  8.  Mempunyai kandungan serat yang tinggi iaitu 6 gram dalam setiap sajian
  9.  Nilai glisemia yang rendah untuk mengekalkan paras gula dalam darah yang normal dan mengekalkan tenaga
  10. Memberi 35% atau lebih Nilai Harian (Daily Value) bagi 21 vitamin dan mineral yang penting
  11. Tiada perisa, pewarna atau pemanis buatan
  12. Dan yg penting ialah Soya bukan GMO. 

CINCH ENERGY TEA MIX : Memberi tenaga
  1. Penggalak tenaga semulajadi
  2. Ditambah dengan taurina-meningkatkan tenaga dan ketahanan badan
  3. Pilihan alternatif menggantikan minuman kopi,soda atau manisan untuk mengekalkan kecergasan tubuh.
  4. Tanpa gluten, tiada perisa tiruan,pewarna dan bahan pemanis.
  5. Campuran teh di dalam shaklee cinch
  • Matcha green tea powder-menyimpan semua nutrien yang terdapat dalam daun teh termasuk serat, mineral dan antioksidan.
  • Red tea extract - salah satu antioksidan yang dijumpai dalam teh merah iaitu polifenol (pejuang kanser yang kuat)
  • White tea extract - teh hijau bayi dengan kandungan antioksidan yang lebih tinggi berbanding teh hijau.
  • Rooibos Red Tea Extract - Kaya dengan sebatian polifenol.


Sekiranya berminat atau memerlukan pandangan boleh sms hanie di no 013-3929451. jangan malu jangan segan tentang berat badan anda, JOM SERTAI SHAPE-UP PROGRAM bersama hanie. kite boleh membantu anda untuk mendapat berat badan yang ideal, bmi yang stabil, tips diet, jadual waktu makan vitamin dan sebagainya. kite lak yang teruja.. daa..

with love,
hanie.
Read More...

Friday, August 10, 2012

Kolagen Terbaik dari SHAKLEE

Friday, August 10, 2012,10:56 AM |
Shaklee Collagen Powder   yang diperkenalkan bulan jun lalu mendapat sambutan yang hangat macam goreng pisang panas.. sebab harga promosikan.. jadi ramailah cik kiah yang telah mencuba dan alhamdulillah hasilnya sangat memberangsangkan.. Teruja la plak.. Jadi, harini kite nak share satu perkongsian menarik...

Jom baca:
(perkongsian artikel daripada blog ummi irfan, ibu qiqi & dll)

Puan Wan Fatihanum :

Salam sahabat2 semua,
Arini nak share satu berita gembira. Sebelum ni saya tak penah share testimoni sendiri kat sini. Sebab hepi sangat so lbh baik share sini kan.
Memandangkan kolagen ...
adalah produk baru, so saya dgn bangganya rasa nak cuba. Saya amik collagen satu sachet setiap malam sebelum tidoLepas seminggu amik, AMAZING sangat sebab tanpa saya sedar telapak tangan saya yang dulunya kering, bila sentuh sendiri pun bleh rasa kering walau pakai losyen.

Semalam baru perasan bila usap2 tangan, eh pelik nape rasa lembab lak ni? Moist je rasanya walau pagi tu lupa nak pakai losyen. Haa baru teringat pasal kolagen. Memang mabelesla, sapa yg nak cuba mmg tak rugi. Hasben pun akui bila pegang tanganku auwww hahahhaa..
---------------------------------------------------

Best kan... alhamdulillah... kalau niat kite nak cantik untuk suami, insyaallah allah akan memberkatinya, teruja sungguh kan, Jom baca hasil seterusnya...





Tengok gambar kat atas tu..si tuan punya badan yang mengalami kulit di sikunya dah dapat kulit yang licin selepas 7 hari makan sepeket Collagen Powder setiap hari..bestkan!?



Terbukti dapat memperbaiki testur kulit wajah dan menghilangkan kedutan selepas menggunakan selama 8 minggu.

♥ Meningkatkan kelembapan kulit ~ 90%
♥ Mengurangkan kekasaran & kekeringan ~ 75%
♥ Meningkatkan dalam penampilan keseluruhan ~ 71%
♥ Meningkatkan kelembutan & kelicinan ~ 69%
♥ Meningkatkan pemakaian kekal mekap ~ 60%
♥ Meningkatkan keanjalan, ketegangan & elastisiti ~ 55%
♥ Meningkatkan ketebalan rambut ~ 54%
♥ Meningkatkan keserian, tona & warna kulit ~ 50%
♥ Mengurangkan garis-garis halus & kedut-kedutan


Teruja, berminat... jom dapatkan nya dengan kite.. 

sEkotak 15 peket dengan harga RM289 (Pos RM10)


hanie nak diskaun? boleh jer, sms kite 013-3929451
kekangan kewangan tapi nak cuba jugak, ada juga caranya, hubungi saya, ada promosi raya, nak tau leh jugak hubungi kite.. 


013-3929451
emy_2912@yahoo.com.my
fb : emy ilhamie
page : rujukvitaminku
Read More...