Thursday, August 27, 2015

#Cabaran31hari, Meriahnya Tabika Kemas Bertam Malim B Sambut Merdeka

Thursday, August 27, 2015,5:24 PM |
Assalammualaikum dan selamat pagi.

Dengan tema 'Sehati Sejiwa' bulan kemerdekaan pada tahun ini, Tabika Kemas Abg Haq tidak ketinggalan memeriahkan kawasan tabika dengan bendera dan poster. Sungguh teruja mama rasa setiap kali hantar Abg Haq Ke sekolah.


Gambar di atas adalah lambang bendera yang dicorakkan daripada cop tapak tangan setiap pelajar di tabika kemas ini termasuk cikgu dan pembantunya sekali. Cop tangan Abg Haq ada pada warna biru. Abg Haq beriya-iya bagitahu mama cop tanggannya berada di nun atas sekali. Tarikan begini membuatkan pelajar kat situ suka sangat dengan sekolah. Masa bulan puasa yang lepas diaorang ada buat biskut. Memang best la sekolah tabika ni kan bukan takat belajar akademik je tapi macam-macam aktiviti.



Ini lah buah hati pengarang jantung intan belian mama. Sekarang macam-macam pandainya. Kalau mama nak marah pada adiknya, dia akan kata "mama, jangan marah, ilman kan kecik lagi" ataupun "mama, ilman kan adik abg, jangan lah marah dia". hehehe Besar dah anak mama sekarang. Tak sia-sia mama bulatkan tekad untuk hantar Abg Haq ke sekolah walaupun beusia 4 tahun.