Monday, August 17, 2015

#Cabaran31hari, Kempen Drug Free

Monday, August 17, 2015,10:07 AM |
Assalammualaikum dan selamat pagi


Macam mana dengan pagi anda, monday bluess ker atau semangat berkobar-kobar nak kerja. Tepuk dada tanya otak, agak-agak banyak kerja, sila lah semangat sikit ye. Boleh ke macam tu??? Tanya diri anda. Kita dibayar gaji, kita memegang amanah, ada mood ke takda mood ke, tetap kene buat juga ye. Tahukah anda hari Isnin adalah hari Nabi kita dilahirkan. Satu anugerah lahir pada hari itu, takkan kita nak buat lembik je kan. Inilah yang memotivasikan saya sekiranya saya monday blues. InsyaAllah terus semangat nak kerja.



Group-group yang saya sertai iReach, Rich Family, Jutawan Shaklee sedang dalam kempen iaitu kempen Drug Free. Jalani hidup anda tanpa dadah. Paracetamol pun dalam katagori dadah juga ye. Kita beralih kepada vitamin semulajadi sahaja. 




Kenapa kene pilih vitamin semulajadi dari ubat yang dibekalkan (drug/dadah)?
Ianya adalah kerana kesan sampingan yang akan terjadi akibat tindakbalas daripada ubat(drug/dadah) tersebut. Contohnya saya ada seorang makcik yang mempunyai kencing manis dan darah tinggi. Beliau telah ambil ubat(dug/dadah) untuk mengatasi penyakit beliau pada usia 45 tahun. Lebih kurang 15 tahun kemudian beliau telah mendapat penyakit Alzheimer(Nyanyok). Bermula dengan lupa sikit-sikit dan kini semakin teruk. Doktor kata ianya adalah kerana faktor umur dan juga kesan pengambilan ubat(drug/dadah) yang terlalu lama.




Kisah tersebut saya ceritakan supaya kita jadikan ikhtibar dalam menjalani kehidupan seharian kita. Adalah lebih baik kita menjaga pemakanan kita daripada menderita sakit dihujung usia nanti. Pengambilan supplement adalah sebagai makanan tambahan supaya tubuh kita mendapat nutrisi yang cukupnya. 

Sekiranya anda ingin mendapatkan supplement untuk anda dan keluarga boleh hubungi saya di no. 019-6609951. InsyaAllah saya boleh membantu.