Monday, March 9, 2015

Vitamin untuk anak supaya antibodi lebih kuat dan tak mudah berjangkit

Monday, March 9, 2015,3:44 PM |
Alhamdulillah sejak Abg Haq bersekolah, kesihatan Abg Haq dah bertambah baik, kalau Ilman demam ke batuk ke Abg Haq tak berjangkit pun, ada sekali tu mama yang demam, risau juga dengan Abg Haq nanti demam, susah lah dia nak ke sekolah tapi Ya Allah syukur, antibodi Abg Haq kuat dan tak berjangkit pun dengan saya.


Anak Kurus Kering & Selalu Sakit Di Taska, Apa Nak BUAT? from iReach HD on Vimeo.

Saya memang beri Abg Haq vitamin untuk kanak-kanak iaitu Mealshake, chewable vita c dan Omega Guard. Mealshake tu saya dah siap-siap bancuh dalam bekas susu, jadi senang lah buat susu macam biasa je, dan Chewable vita C dan Omega Guard saya bagi selang-selang. Kalau harini makan Chewable vita C, esok makan Omega Guard plak, nak jimat kan tapi nak sihat juga. Aci tak? hihihihi Kalau Abg Haq demam pasti dia dapat makan Chewable vita C lebih sebab vitamin C boleh meningkatkan sistem pertahanan badan kita.

Sejak-sejak Vita-lea for children buat comeback, setelah setahun lebih menyepi, apabila keluar balik, saya pun macam biasa teruja nak beli, nak bagi pada ilman sebab Ilman tak suka masam, so memang tak sangka rasanya ngam-ngam dengan apa yang Ilman suka. Memang kene sorok lah Vita-lea for children ni, kalau nampak je tapi tak bagi Ilman boleh jadi helikopter berpusing atas lantai. hihihihi

Abg Haq pun tak ketinggalan lah makan Vita-lea for Children ni, memang suka, Abg Haq pagilnya 'tamin skolah' sebab mungkin dia perasan asal nak ke sekolah je makan vita-lea for children ni. So dapat lah nama manja 'tamin skolah'. 

Saya adalah pengedar sah shaklee yang berada di Melaka, kalau berminat nak COD boleh hubungi saya 019-6609951 atau Pos di luar Melaka dan keseluruh Malaysia.