Tuesday, July 1, 2014

Petua buang lendir untuk kanak-kanak dengan daun ketumbit

Tuesday, July 1, 2014,10:32 AM |
Petua buang lendir ni bukan sahaja boleh digunakan kepada kanak-kanak tapi orang dewasa pun boleh. Al-kisah ilman kene asma dan nafasnya berbunyi. Dah masuk sepital 3 hari pun masih ada bunyi, lendir/kahak tu tak reti nak buang. Tapi alhamdulillah dekat paru-paru nya dah tak da lagi, tu yang doktor benarkan balik rumah. Jadi cara alternatifnya adalah menggunakan petua yang menggunakan daun ketumbit ini selain turut makan ubat yang dibekalkan oleh pihak sepital. 

Cara menggunakan daun ketumbit ni adalah petik 5, 6 helai daun, basuh bersih dan ambil sedikit kapur makan, gesek ditapak tangan dan akhirnya akan keluar lendir maka kita sapu didada dan belakang badan. Boleh rujuk gambar dibawah untuk lebih jelas lagi ye...


Ada sesiapa yang tak kenal daun ketumbit, ini lah dia, rupanya macam rumput ditepi-tepi rumah yang menyemakkan tapi banyak khasiat tu.
 

Sekian sahaja entry kali ni, sebenarnya entry kali ini sangat lah menguji kesabaran sebab ayatnya telah didraf lebih awal, bila masukkan gambar melalui handset semua ayat tu hilang.. sabar je kan.. hihihi.. tak pe lah.. Jom siapa yang inginkan vitamin shaklee boleh hubungi hanie di 019-6609951. Sebarang pertanyaan dialu-alukan.