Friday, May 9, 2014

Serangan asma dikalangan kanak-kanak

Friday, May 9, 2014,8:13 AM |
Serangan asma pada kanak-kanak adalah masalah biasa kerana 10 - 20 peratus kanak-kanak di dunia ini mengalami asma.
 
Ia selalunya bermula dengan serangan selesema, batuk dan kemudian sesak nafas. Jika tidak diubat dengan sempurna, kanak-kanak itu berkemungkinan akan menghidap asma hingga dewasa.
 
Menurut kajian, kira-kira 80 peratus kanak-kanak penghidap asma akan hilang penyakit mereka apabila mencapai usia 5 tahun.
 
Bagi kanak-kanak menghidap asma yang sederhana, serangan ini akan hilang dalam lingkungan usia 12 -13 tahun. Sebilangan 50 - 60 peratus akan sembuh apabila mereka dalam lingkungan 20 - 25 tahun dan 20 peratus lagi akan mendapat asma berterusan dan hanya sebilangan kecil akan sembuh.
 
Info yang saya kongsikan ini dari blog muslim-sihat.
Harini saya nak sajikan testimoni kanak-kanak yang mengalami asma. Alhamdulillah vitamin shaklee sangat-sangat membantu.
 
Nur Syifa
Assalamualaikum, baru-baru ni dapat whatsApp dari kakak ipar. Dia bagi anaknya yang menghidap yang menghidap asma untuk mencuba set asma untuk kanak-kanak. Alhamdulillah mendapat feedback yang positif dari anaknya.. Sekarang anaknya dah lalu makan dan penatnya dah beransur kurang..
 

Set asma bagi kanak-kanak adalah terdiri daripada
Mealshake RM113.75
Omega Guard RM136.00
Chewable Vitamin C RM37.00 
Bagaimana vitamin shaklee ini membantu untuk kanak-kanak mengatasi asma mereka ya, jom hubungi saya untuk konsultasi seterusnya. 
 
Berminat untuk mendapatkan set asma bagi kanak-kanak ini boleh segera hubungi saya di 019-6609951 atau email saya di emy_2912@yahoo.com.my

Saya adalah pengedar sah shaklee yang berada di Bandar Melaka dan sekitarnya.