Friday, February 21, 2014

Tips cara mudah untuk minum air

Friday, February 21, 2014,7:00 AM |
Ada yang merungut apabila saya sebagai distributor shaklee menyarankan kepada mereka yang ambil vitamin shaklee untuk minum air 3 liter masak/putih sehari. Bukan sorang dua, tapi kebanyakkannya, nak kata rakyat malaysia ni memang tak suka la minum air masak/putih. kan kan, ramai yang sokong saya kan, sebab dulu saya pun merungut. Asal lak kene minum banyak sangat air ni, kang terkencing-kencing la aku, kang buncit perut, kang gemuk air lah... haa, macam-macam alasan.

Pengalaman sendiri
Sebelum ambil vitamin shaklee saya minum air masak/putih purata dalam 1.5liter sehari je. Tapi bila ambil vitamin shaklee saya punya distributor suruh minum 3 liter air masak/putih sehari, terkejut jugak, aikkk asal banyak sangat ni. So bila diterangkan saya baru faham. Saya risau juga perut buncit tapi alhamdulillah buncit sebab mengandung je la, sebab minum banyak air takda lagi. Tapi yang bestnya bila badan kita ni dapat air yang secukupnya, berak pun lawas, kepala tak pening, kulit dah tak kering mengelupas dan macam-macam lagi.

TIPS AMALKAN SUPPLEMENT = AIR:
Mesti minum air banyak - indicatornya - lebih dari 3L air masak sehari.
Reason (dalam bahasa mudah) : kerana bila kita makan ZAT yg pekat (vitamin) kita perlukan banyak air utk 'melarutkan' zat2 tersebut.
Bayangkan kalau kita biasa kacau 1 sudu gula dalam 1 cawan air.. bila kita tambah lg 3 sudu gula, kita perlukan lebih banyak air supaya gula melarut dengan sempurna, dan air kita tak manis sangat.
Kekurangan air boleh menyebabkan tak sedap badan dan macam2 lg.
kredit : Lyna Noh 


Sekiranya berminat untuk mendapatkan set-set vitamin shaklee, segera hubungi saya di 019-6609951 / emy_2912@yahoo.com.my
Saya adalah pengedar sah shaklee di Melaka dan sekitarnya.