Thursday, August 29, 2013

3 Persoalan tentang saya dan shaklee

Thursday, August 29, 2013,11:05 AM |
Kadang-kadang banyak orang tanya, KENAPA SHAKLEE?? pertemuan saya dan shaklee telah ditentukan oleh allah s.w.t, disebalik pertemuan ini, ada kisahnya. Okehlah, harini ada soalan yang perlu dijawab, diharap jawapan ini terang lagi nyata tentang persoalan saya dan shaklee.



Soalan 1 : Kenapa saya buat bisnes shaklee?
Mula saya beli vitamin untuk diri sendiri dan bila penjual (upline) kata jadi ahli hanya rm75 sahaja, saya terus daftar sekadar suka-suka untuk cari side income. Mula-mula tak serius mana pun, kan suka-suka, tapi bila saya di add masuk ke group bimbingan LB & RF, saya tertarik dengan pendekatan yang digunakan. Tiada paksaan untuk cari downline ke capai target ke sebab shaklee kan MLM tapi ianya berbeza dari MLM yang saya tahu. Mereka bagi motivasi, bimbingan, ada kelas alam maya dan yang paling saya tertarik adalah pendekatan lebih kepada mencari keredaan allah.

Soalan 2 : Apa yang saya boleh dapat dengan shaklee? 
Bonus, duit, bonus elaun kereta, trip membuat umrah, dapat duduk hotel 5 bintang ketika buat umrah, trip ke oversea, trip dalam negara pun ada dan lain-lain lagi. Biasa la itu la yang MLM ni akan tawarkan. Kita berbisnes memang lah nak kan keuntungan dan faedah disampingnya.

Tapi apa yang saya dapat dengan shaklee lebih dari itu, antaranya adalah ilmu pengetahuan, rasanya selama berbelas tahun saya belajar inilah ilmu yang bermanfaat yang saya belajar, ilmu yang saya belajar dan amalkan dan bagitau pula kat orang lain dan orang lain dapat faedahnya, alhamdulillah semoga ilmu ini berterusan. Selain tu, dapat menambahbaik kesihatan saya, keluarga dan orang-orang disekeliling saya, saya juga dapat bersama-sama dengan mereka yang sangat positif, sangat bersemangat dalam dunia perniagaan dan sangat mementingkan ukhwah sesama sendiri, sentiasa memotivasikan orang lain, bak kata saya sangat bersyukur allah mempertemukan saya dengan shaklee bersama mereka. Bimbingan mereka sangat berguna dan semoga kita sama-sama berkembang maju.

Soalan 3 : Adakah saya akan berjaya?
Dengan sokongan keluarga & kawan-kawan, bimbingan daripada upline yang sangat positif dan dengan redha allah. Insyaallah saya akan berjaya dalam shaklee. Saya akan berusaha untuk berjaya, saya akan menjadi Master dalam Shaklee. Amin.  Sepertimana firman allah :

“Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib suatu kaum kecuali kaum itu sendiri yang mengubah apa apa yang pada diri mereka ” 

Sekiranya anda mahu menyertai saya dalam mencapai impian, boleh hubungi hanie Call/SMS/WhatApp: 019-6609951.