Monday, April 30, 2012

Ostematrix atasi SEMBELIT terutamanya ibu hamil / menyusu

Monday, April 30, 2012,11:20 AM |

Anda hadapi masalah sembelit (constipation)?? Kebanyakan rakyat Malaysia mengalaminya tidak kira lelaki mahupun wanita. Sistem penghadaman yang bagus adalah apabila kita dapat membuang air besar sekali sehari terutamanya di waktu pagi.

Cara yang paling mudah untuk mengatasi sembelit secara semulajadi adalah

         (1)   Pengambilan air kosong yang mencukupi bersesuaian dengan berat badan

         (2) Mengambil banyak buah-buahan yang tinggi serat kerana fiber sangat penting untuk system penghadaman.

Semasa saya mengandungkan Amni, saya sering mengalami sembelit malahan ianya sudah lama berlarutan sejak zaman anak dara lagi. 2-3 hari sekali baru saya bertemu dengan “Incik Tan”. Selepas bersalin, saya sangat takut untuk membuang air besar kerana kesukaran untuk meneran ditambah bagi mengelakkan luka jahitan tertetas. Walaupun saya menggunakan product Shaklee sejak daripada 3rdtrimester, namun ada satu product yang saya kenali hanya setelah Amni berusia 1 bulan. Alangkah ruginya saya ketika itu.

Product yang saya maksudkan adalah killer-product kami, Shaklee Ostematrix,  yang merupakangabungan kalsium, magnesium, vitamin D serta banyak lagi pada kadar yang seimbang bersesuaian dengan keperluan badan manusia. Ini adalah antara yang WAJIB saya ambil setiap hari selain vitamin asas yang lain.

Tidak semua vitamin boleh diambil oleh ibu hamil dan semakin besar kandungan, maka semakin sukar untuk membuang air besar. Bagi ibu hamil, sangat rugi jika anda tidak mencuba Shaklee Ostematrix kerana banyak manfaat yang boleh anda perolehi.

Antara kebaikan Shaklee Ostematrix :
(1) Tidur malam lebih lena
(2) Menghilangkan bisa-bisa kaki serta letih badan
(3) Mengelakkan sakit pinggang serta rasa kebas ( saya sering alami sejak awal mengandung)
(4) Melawaskan system penghadaman yang memudahkan anda untuk “membuang” keesokan   
    harinya
(5) Badan lebih bertenaga apabila bangun bagi.

Testimoni daripada Puan Hadha yang sedang sarat mengandung :

"Pengambilan 4 biji ostematrix sebelum tidur membantu tidur yang lebih lena; bangun dengan segar dan bertenaga, paling best, untuk preggies yang dijangka akan mengalami sembelit semasa hamil, ostematrix membantu perut anda tetap lawas.Bagi bf mommies, of course pengambilan ostematrix adalah tambahan yang bagus untuk set penyusuan anda. Cubalah :-)"

Pelanggan Puan Nur Salwa:


"Semlm dpt testimoni dr cust yang amik set J..dia kata paling best lps amik shaklee ialah LAWAS..rupanya sbb ostematrix"

Saya sendiri sangat sukakan Ostematrix..Memang ramai customer saya yang akan repeat order untuk ostematrix kerana mereka sukakannya. Tidak rugi untuk mencubanya kerana banyak manfaat seperti yang saya senaraikan di atas. Tidak lengkap tidur saya dengan mengambil ostematrix sebelum memejamkan mata.

Begitulah testimoni2 dari mommy2 yang mengamalkan pengambilan Ostematrik.. Anda mahu mencuba.. boleh menghubungi kite di 013-3929451/ email : emy_2912@yahoo.com.my/ http://www.facebook.com/rujukvitaminku / 

http://www.facebook.com/profile.php?id=100000460151782



** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease