Thursday, September 3, 2015

35EntrySept, Kekurangan protein boleh menbawa kematian

Assalammualaikum dan selamat petang

Harini nak cerita pasal protein. Buruk baik protein.

Protein adalah bahan utama dalam pembentukan organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Ia juga merangsang fungsi psikologi. Maka, setiap organ kita memerlukan protein. 

Kekurangan protein boleh menyebabkan :

Kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit 
> Masalah lebihan air yang tinggi dalam badan 
> Kehilangan kepejalan otot 
> Perubahan warna rambut
> Membantutkan pertumbuhan 
> Masalah penghadaman 
> Masalah penghasilan darah dan hormon 
> Kegagalan fungsi organ yang akhirnya boleh membawa kepada kematian.


Kenapa perlu memilih ESP sebagai sumber tambahan protein anda???

 > ESP mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif 
> Kacang soya yang digunakan oleh shaklee hanya mengandungi non-GMO dimana ianya diproses pada kadar suhu yang rendah.
> 1 tin ESP mengandungi 850g dan dihasilkan dari 30kg kacang soya.
> ESP adalah satu=satunya produk yang mengandungi 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. 
> ESP turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.
> Kandungan G.I yang rendah iaitu 39 menjadikan ia sangat sesuai kepada penghidap kencing manis.
> ESP tiada kolestrol tiada asid uric dan mudah diserap oleh tubuh manusia.

Hanie
ID 866973
019-6609951
emy_2912@yahoo.com.my


Wednesday, September 2, 2015

#35EntrySept, Peserta Polar Expedition Tahun 1986

Baru terjumpa satu Majalah lama. Tulisan pun kelam-kelam je, tapi mata tajam macam saya masih boleh nampak.

Ini keratan dari Majalah National Geographic (tak payah cari, dah lama sgt majalah ni). Shaklee empower peserta Polar Expedition ke Kutub Utara pada tahun 1986.

Suhu -60 darjah Celcius! Bawah paras beku ooo.

Tapi dengan Shaklee mereka bertenaga utk teruskan ekspedisi dalam kesejukan.

Bukan sebarang suplemen. Shaklee mmg best!



Antara vitamin yang disebut adalah vita-lea shaklee. Saya makan tu, memang bertenaga je pastu boleh tambah darah tak lesu je. Aisyy tetiba je teruja sebab ambil vitamin yang sama dengan peserta polar ni. hehehehe


Tuesday, September 1, 2015

#35EntrySept, ESP 100% SEMULAJADI NON-GMO

Tahukah anda kacang soya yang terdapat dalam ESP merupakan kacang soya yang tidak diubah genetik DNA nya (non-genetically Modified). 

Apa makna NON-GMO?
non-GMO maksudnya ESP tidak dicampur dengan bahan-bahan yang lain. Ianya pure kacang soya dan pembikinanya dipantau kualitinya melalui program IPP (Identity Preservation Program). Kacang soyanya diproses pada kadar suhu yang rendah bagi mengekalkan seberapa banyak nutrisi dalam kacang soya tersebut. Nampak tak bagaimana shaklee menjaga kualiti produknya. 


Bulan September 2015 beli 6 percuma 1!!!!!

Sekiranya anda berminat untuk membeli ESP Shaklee boleh hubungi saya di 019-6609951 atau email saya di emy_2912@yahoo.com.my

Akhir kata protein soya sangat digalakkan diambil terutamanya wanita: 

Soyfoods are unique because they are rich dietary sources of isoflavones,
which are endocrine active substances but different from the hormone
estrogen. Epidemiologic and clinical data suggest that soyfoods can
make important contributions to the health of women, particularly
postmenopausal women.