Monday, March 23, 2015

Cara terbaik memutihkan ketiak hitam

Masalah sy sejak dulu ialah gelap di celah ketiak, peha dan lutut. Mmg gelap sampaikan dulu2 rasa risau nak kawin:P. Sebut je apa krim / scrub / masker mandian semua dah cuba rasanya. Tapi x terjejas pun. Masa nak bersalin mmg paling nightmare..malu kat doktor weh!!

Sy makan ESP sebnaranya bukan sebab masalah ni, malah tak pernah terfikir pun. Tapi selepas sy konsisten makan selama 2 bulan, tiba2 sy perasan ketiak, celah peha n lutut sy dah cerah!! Taklah putih melepak licin tp jauh lebih cerah dari biasa..ye lah baru 2 bulan pun konsisten. Sblm ni makan jugak tapi sy main selang seli ikut suka aje. Kebaikan lain memang banyak tp yang ni mmg saya sgt2 teruja. Akhirnya masalah besar kulit saya dah berhasil! Sy cadang nak tambahkan lg dengan scrub di luar so that proses nya makin cepat. Yelah..kulit mati tu diganti sel baru kesan dari protein dari ESP..kemuadian dari luar blh sental buang sel2 tu guna scrub.

Gambar hiasan aje ye..takkan nak snap gambar ketiak hitam kan..hilang selera ko! Ni gambar sasaran tahun 2015..KETIAK PUTIH MELEPAK..


hahaha, memang seronok baca kisah ni, salah satu dari beribu perkongsian pengguna ESP. Yang ni paling saya tertarik, lepasni saya pun nak konsisten ambik ESP juga lah. 

Masalah ketiak hitam, bahagian celah-celah hitam memang memalukan sebagai seorang perempuan kan, biasa kat luar tu memang sental pakai scrub je tapi dari dalam bagaimana, dengan ESP la, sebab ESP adalah protein. Protein tu membentuk sel-sel baru, jadi kalau nak kulit cantik, ambil lah ESP secara konsistan kerana ESP mempunyai protein yang berkualiti tinggi dan diuji secara klinikal serta non-Gmo serta mempunyai 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh tubuh manusia. 

Untuk maklumat lanjut boleh je hubungi Hanie di 019-6609951 (Wasep/telegram/SMS)

Anda juga boleh beli ESP secara online dengan mudah hanya klik ->  ESP

Wednesday, March 18, 2015

Bagaimana Ilman memperngaruhi Abg Haq untuk makan pedas

Asal merah je dah tak nak, padahal kalau spegeti tu merah je lebih bukan pedas pun kan. Itu lah situasi yang dialami oleh Abg Haq, anak sulung saya. Kini Abg Haq dah sekolah. Tajuk entry kali ini adalah sambungan daripada entry sebelum ini, Tips ajar anak makan pedas.

Biasanya saya akan puji anak-anak tak kisah lah dieorang buat benda seperti kemas mainan ke atau lap air tumpah ke, "pandainya kemas mainan sayang mama ni, baiknya sayang mama tolong lap air tumpah". Bila puji salah sorang, sorang lagi macam excited nak buat juga supaya dapat pujian. Begitulah, saya tak pasti anak orang lain bagaimana pula situasinya.

Jadi dengan usia Abg Haq yang kini masuk 3 tahun 6 bulan (betul tak aku kira ni) perasaan tak nak kalah tu memang sentiasa ada, lebih-lebih lagi dengan Ilman, memang Abg Haq suka nak menang, nak no. 1 dalam apa-apa hal. Kalau mama puji Ilman, kadang-kadang jeling je dari jauh, nak tengok apa yang Ilman buat tu sampai mama puji.



Jadi dengan usianya begini, saya selalu puji Ilman bila suap makan pedas, Ilman tak luek balik. "Pandai anak mama makan pedas, Ilman kuat, Ilman dah besar" Abg Haq kalau dengar mama puji Ilman macam tu, dia terus cakap "abg nak juga", padahal dulu memang bangkang habis pedas-pedas ni. hihihi. Jadi, nampak tak bagaimana taktiknya mama nak buat supaya Abg Haq terpengaruh untuk makan pedas. Alhamdulillah sekarang dah boleh la makan pedas sikit-sikit. 


Thursday, March 12, 2015

Kelebihan kepada pengguna yang mengamalkan ESP secara konsisten

Saya adalah pengemar kepada ESP. Apa yang membuatkan saya jatuh cinta adalah sebab ia membantu saya untuk alas perut ketika saya sedang sibuk. Mula-mula untuk alas perut, lepas tu rasa kulit macam best je kan. Senang cerita anda cuba baru tahu,. hihihihi  Harini saya nak kongsi apa kelebihan kepada pengguna yang mengamalkan ESP secara konsisten.

1. Mengekalkan awet muda kerana asid amino dalam ESP membantu membina sel otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50 ribu jenis protein dalam badan, 20ribu jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan ESP adalah kunci untuk mengekalkan keremajaan kulit.

2. ESP mengandungi hormon berasaskan tumbuhan semulajadi. Kacang soya adalah tumbuhan yang kaya dengan isoflavoid. Isoflavoid membantu dalam mengurangkan paras kolestrol, mencegah osteoporosis dan mencegah penyakit jantung.

3. ESP membantu memulihkan fungsi prostat lelaki. Genistin dalam kacang soya telah dibuktikan berupaya untuk menghalang pertumbuhan kanser dan mencegah sel kanser tersebut daripada  merebak. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel badan sebelum ia bermutasi menjadi sel-sel kanser. Oleh itu, fungsi prostat dan keupayaan seksual lelaki terpelihara.
4. ESP mencantikan dan menganjalkan kulit. Esp merangsang regenerasi kulit, otot, memulihkan kedutan kulit, bertindak sebagai agen anti penuaan, mengembalikan keserian kulit, mengembalikan kelembutan otot, sekaligus mempercepatkan pemulihan luka dan menghilangkan parut.

5. Memulihkan pigmentasi. ESP membantu melanbatkan proses uban, membantu mengurangkan rambut gugur, menyelesaikan masalah rambut, pigmentasi dan jeragat.

6. ESP memberi tenaga segera. ESP membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun. Oleh itu, ia memulihkan keletihan, migrain, insomia dan tekanan serta gejala yang berkaitan seperti kebingungan, kebimbangan, ketakutan dan lain-lain.

7. ESP membantu menguatkan memori, ia adalah kesan daripada pemulihan sel badan dengan protein yang cukup.

Protein ESP  yang bermutu tinggi pasti berbeza dari soya-soya yang ada dipasaran. Ramai yang telah mencuba ESP ini dan jatuh cinta. Sekiranya anda pula ingin mencuba,Boleh hubungi saya di 019-6609951 (wasap/sms) untuk maklumat lanjut.

Saya adalah pengedar sah shaklee yang berada di Melaka dan pos keseluruh Malaysia.